1 |
რას ვიტყვით, განა აბრაამმა, ჩვენმა წინაპარმა, ხორციელად შეიძინა რამე? |
1 |
რაჲ-მე უკუე ვთქუათ? იპოვა-მეა აბრაჰამ, მამაჲ იგი ჩუენი, ჴორციელად? |
2 |
თუ აბრაამი საქმეთაგან გამართლდა, დიახაც აქვს
სასიქადულო, მაგრამ არა ღვთის წინაშე. |
2 |
უკუეთუ აბრაჰამი საქმეთაგან განმართლდა, აქუს სიქადული,
არამედ არა ღმრთისა მიმართ. |
3 |
ვინაიდან რას ამბობს წერილი? „ერწმუნა აბრაამი ღმერთს, და
შეერაცხა მას სიმართლედ“. |
3 |
რასა უკუე იტყჳს წიგნი? ჰრწმენა აბრაჰამს ღმერთი და
შეერაცხა მას სიმართლედ. |
4 |
ხოლო მოქმედს საზღაური მადლით კი არ მიეგება, არამედ
ვალით. |
4 |
ხოლო მოქმედსა მას სასყიდელი იგი არა შეერაცხების მადლით,
არამედ თანა-ნადებით. |
5 |
იმას კი, ვინც არ არის მოქმედი, მაგრამ სწამს იგი, ვინც
ამართლებს უღმერთოს, სიმართლედ მისი რწმენა შეერაცხება. |
5 |
ხოლო რომელი-იგი არა იქმნ და ჰრწამნ ხოლო განმამართლებელი
იგი უღმრთოჲსაჲ, შეერაცხების სარწმუნოებაჲ იგი მისი სიმართლედ. |
6 |
ასე დავითიც ნეტარს უწოდებს კაცს, რომელსაც ღმერთი,
საქმეთა მიუხედავად, შეურაცხავს სიმართლეს. |
6 |
ვითარცა-იგი დავით იტყჳს ნეტარებასა მას კაცისასა,
რომელსაცა-იგი შეურაცხა ღმერთმან სიმართლე თჳნიერ საქმისა: |
7 |
ნეტავი მათ, რომელთაც მიეტევათ ურჯულოებანი და დაეფარათ
ცოდვანი. |
7 |
ნეტარ არიან, რომელთა მიეტევნენ უშჯულოებანი და რომელთა
დაეფარნენ ცოდვანი; |
8 |
ნეტავი მას, ვისაც უფალი არ შეურაცხავს ცოდვას. |
8 |
ნეტარ არს კაცი, რომელსა არა შეურაცხა უფალმან ცოდვაჲ. |
9 |
მაგრამ ეს ნეტარება წინადაცვეთილობას ეკუთვნის თუ
წინადაუცვეთელობასაც? რადგანაც ჩვენ ვამბობთ, რომ აბრაამს სიმართლედ
შეერაცხა რწმენა. |
9 |
აწ უკუე ნეტარებაჲ ესე წინადაცუეთილებასა ზედა არსა ანუ წინადაუცუეთილებასაცა?
რამეთუ ვიტყჳთ, ვითარმედ: შეერაცხა აბრაჰამს სარწმუნოებაჲ იგი მისი სიმართლედ. |
10 |
როდის შეერაცხა? წინადაცვეთილობამდე თუ წინადაცვეთის შემდეგ? არა
წინადაცვეთილობაში, არამედ წინადაუცვეთელს. |
10 |
ვითარ უკუე შეერაცხა? წინადაცუეთილებასაღა იყო ანუ წინადაუცუეთილებასა? არა
წინადაცუეთილებასა, არამედ წინადაუცუეთილებასა. |
11 |
და მიიღო წინადაცვეთის ნიშანი, როგორც ბეჭედი რწმენით გამართლებისა, რომელიც
წინადაუცვეთელობაში ჰქონდა, რათა გამხდარიყო ყველა წინადაუცვეთელი მორწმუნის მამა,
და მათაც შერაცხოდათ სიმართლედ; |
11 |
და სასწაულად მოიღო წინადაცუეთილებაჲ იგი ბეჭდად სიმართლისა სარწმუნოებისა მის
წინადაუცუეთილებასა მას შინა, რაჲთა იყოს იგი მამად ყოველთა მორწმუნეთა
წინადაუცუეთელთა, რაჲთა შეერაცხოს მათცა სიმართლედ. |
12 |
ისევე, როგორც მამა წინადაცვეთილებისა: არა მარტო იმათი, ვინც მიიღო წინადაცვეთა,
არამედ იმათიც, რომელნიც მისდევენ ჩვენი მამის აბრაამის რწმენის კვალს, რაც ჯერ
კიდევ წინადაუცვეთელობისას ჰქონდა. |
12 |
და მამად წინადაცუეთილებისა არა წინადაცუეთილებისათა მათ ხოლო, არამედ რომელნი
ჰგიან კუალთა მათ ზედა წინადაუცუეთილებისა სარწმუნოებისათა მამისა ჩუენისა
აბრაჰამისთა. |
13 |
ვინაიდან აბრაამს და მის თესლს რჯულით როდი მიეცა აღთქმა, ყოფილიყო ქვეყნის
მემკვიდრე, არამედ რწმენის სიმართლით. |
13 |
რამეთუ არა შჯულისაგან იყო აღთქუმაჲ იგი აბრაჰამისი ანუ ნათესავისა მისისაჲ, რაჲთა
იყოს იგი მკჳდრ სოფლისა, არამედ სიმართლითა მით სარწმუნოებისაჲთა. |
14 |
რადგან თუ მემკვიდრენი რჯულისაგან არიან, ამაოა რწმენა და ფუჭია აღთქმა. |
14 |
რამეთუ უკუეთუ შჯულისაგანნი იგი არიან მკჳდრნი, ცალიერ არს სარწმუნოებაჲ, და
განქარვებულ არიან აღთქუმანი იგი. |
15 |
ვინაიდან რჯული შეიქმს რისხვას, რადგან იქ, სადაც არ არის რჯული, არც დარღვევაა. |
15 |
რამეთუ შჯული რისხვასა შეიქმს, ხოლო სადა არა არს შჯული, მუნ არცა შჯულისა
გარდასლვაჲ. |
16 |
მაშასადამე, რწმენისაგან, რათა იყოს რწმენით და განმტკიცდეს აღთქმა მთელი მოდგმის
მიმართ: არა მარტო რჯულით, არამედ რწმენითაც აბრაამისა, რომელიც არის ყოველი
ჩვენგანის მამა. |
16 |
ამისთჳს სარწმუნოებისაგან, რაჲთა მადლით იყოს მტკიცე აღთქუმაჲ იგი ყოვლისა
ნათესავისაჲ, არა შჯულისაგანთა ხოლო, არამედ სარწმუნოებისაგანთაცა აბრაჰამისთა,
რომელ არს მამაჲ ჩუენ ყოველთაჲ, |
17 |
როგორც დაიწერა: „მე დაგადგინე მრავალი ხალხის მამად“ ღვთის წინაშე, რომელსაც
ერწმუნა იგი, მკვდართა მაცოცხლებელსა და არმყოფთა ყოფად მხმობელს. |
17 |
ვითარცა წერილ არს, ვითარმედ: მამად მრავალთა თესლთა დაგადგინე შენ წინაშე პირსა,
რომლისაჲ-იგი ჰრწმენა ღმრთისაჲ, რომელმან-იგი განაცხოველნის მკუდარნი და უწესნ
არა-არსსა მას, ვითარცა არსსა. |
18 |
უსასოო სასოებით ერწმუნა, რათა გამხდარიყო მრავალი ხალხის მამა; როგორც ითქვა: „ასე
იქნება შენი მოდგმა“. |
18 |
რომელსა უსასოჲ იგი სასოებით ჰრწმენა, რაჲთა იყოს იგი მამად მრავალთა თესლთა,
მსგავსად თქუმულისა მის: ესრე იყოს ნათესავი შენი. |
19 |
არ შერყევია რწმენა, თუმცაღა ას წელს მიტანებული ხედავდა, რომ მისი სხეული უკვე
სიკვდილად იყო მიწურვილი და კვდებოდა საშოც სარასი; |
19 |
და არა მოუძლურდა იგი სარწმუნოებითა, არა განიცადა თავი თჳსი, - რამეთუ კნინღა და
მკუდარ იყვნეს ჴორცნი მისნი, რამეთუ ას წლის სადამე იყო, - და მკუდრობაჲ იგი
საშოჲსა სარაჲსი. |
20 |
არ შემკრთალა და არც ეჭვი შეჰპარვია ღვთის აღთქმაში, არამედ განმტკიცდა რწმენით და
დიდება მიაგო ღმერთს. |
20 |
ხოლო აღთქუმასა მას ღმრთისასა არა შეორგულდა ურწმუნოებითა, არამედ განძლიერდა
სარწმუნოებითა, მისცა დიდებაჲ ღმერთსა |
21 |
რადგანაც გულდანდობით სწამდა, რომ ვინც აღთქმა მისცა, მასვე შეეძლო აღთქმის
აღსრულებაც. |
21 |
და გულ-სავსე იქმნა, ვითარმედ რომელმან-იგი აღუთქუა, შემძლებელ არს ყოფადცა. |
22 |
ამიტომაც შეერაცხა მას სიმართლედ. |
22 |
ამისთჳსცა შეერაცხა მას სიმართლედ. |
23 |
თუმცა მარტო მისთვის როდი დაიწერა, შეერაცხაო, |
23 |
ხოლო არა დაიწერა მისთჳს ხოლო, რამეთუ შეერაცხა მას სიმართლედ, |
24 |
არამედ ჩვენთვისაც: დიახ, ჩვენც შეგვერაცხება, რომელთაც გვწამს ის, ვინც მკვდრეთით
აღადგინა უფალი ჩვენი იესო, |
24 |
არამედ ჩუენთჳსცა, რომელთადა-ესე შერაცხვად არს, რომელთა გურწამს აღმადგინებელი
უფლისა ჩუენისა იესუ ქრისტესი მკუდრეთით, |
25 |
რომელიც გაცემულ იქნა ჩვენი ცოდვების გამო და აღდგა ჩვენს გასამართლებლად. |
25 |
რომელი მიეცა ცოდვათა ჩუენთათჳს და აღდგა განმართლებისა ჩუენისათჳს. |