1 |
ამრიგად, რაკი რწმენით გავმართლდით, მშვიდობა გვაქვს ღვთის მიმართ, ჩვენი უფლის
იესო ქრისტეს მიერ, |
1 |
აწ უკუე განმართლებულ ვართ სარწმუნოებითა, და მშჳდობაჲ გუაქუს ღმრთისა მიმართ
უფლისა ჩუენისა მიერ იესუ ქრისტესა, |
2 |
ვისი მეოხებითაც რწმენით მივემთხვიეთ იმ მადლს, რომელშიც
ვდგავართ და ღვთის დიდების სასოებით ვიქადით; |
2 |
რომლისაგანცა მოუჴედით სარწმუნოებითა მადლსა ამას,
რომლითაცა ვდგათ და ვიქადით სასოებითა დიდებისა ღმრთისაჲთა. |
3 |
და არა მარტო ამით, არამედ შეჭირვებითაც, რადგანაც ვიცით,
რომ შეჭირვება შეიქმს მოთმინებას, |
3 |
არა ხოლო ესე, არამედ ვიქადითცა ჭირთა შინა, უწყით,
რამეთუ ჭირი მოთმინებასა შეიქმს, |
4 |
მოთმინება - გამოცდილებას, გამოცდილება - სასოებას, |
4 |
ხოლო მოთმინებაჲ – გამოცდილებასა, ხოლო გამოცდილებაჲ –
სასოებასა. |
5 |
სასოება კი არ გვარცხვენს, რადგანაც ღვთის სიყვარული
ჩაისახა ჩვენს გულში სული წმიდის მიერ, რომელიც მოგვეცა ჩვენ. |
5 |
ხოლო სასოებამან არა არცხჳნის, რამეთუ სიყუარული ღმრთისაჲ
განფენილ არს გულთა შინა ჩუენთა სულითა წმიდითა, რომელი-იგი მოცემულ არს
ჩუენდა. |
6 |
ვინაიდან, ჯერ კიდევ ჩვენი უძლურებისას, ქრისტე დროულად
მოკვდა უღვთოთათვის. |
6 |
რამეთუ ქრისტე, ვიდრე-იგი ჩუენ უძლურ-ღა ვიყვენით, ჟამსა
ოდენ უღმრთოთათჳს მოკუდა. |
7 |
მართლაცდა, ძნელად თუ ვინმე მოკვდება მართლისათვის, ხოლო
კეთილისთვის ვინმემ, შესაძლოა, კიდევაც გაბედოს სიკვდილი. |
7 |
რამეთუ ძნიად ვინმე მართლისათჳს მოკუდის, ხოლო
კეთილისათჳს, ვინ უწყის, ნუუკუე და იკადრისცა ვინმე სიკუდილი. |
8 |
მაგრამ ღმერთი თავის სიყვარულს ჩვენდამი იმით
გვიმჟღავნებს, რომ ქრისტე ჩვენი გულისთვის მოკვდა, როცა ჯერ კიდევ ცოდვილნი
ვიყავით. |
8 |
ხოლო გამოაცხადა თჳსი იგი სიყუარული ჩუენდა მომართ
ღმერთმან, რამეთუ ვიდრე-იგი ცოდვილ-ღა ვიყვენით, ქრისტე ჩუენთჳს მოკუდა. |
9 |
მით უმეტეს, ახლა, როცა მისი სისხლით გავმართლდით, მისივე
მეოხებით თავს დავაღწევთ რისხვას. |
9 |
რაოდენ უკუე უფროჲს აწ, განმართლებულ რაჲ ვართ სისხლითა მისითა, განვერნეთ ჩუენ მის
მიერ რისხვისაგან! |
10 |
რადგანაც თუ მტრები ვიყავით და მისი ძის სიკვდილით შევურიგდით ღმერთს, მით უმეტეს,
შერიგებულნი ვცხონდებით მისი სიცოცხლით. |
10 |
უკუეთუ მტერ რაჲ ვიყვენით, დავეგენით ღმერთსა სიკუდილითა ძისა მისისაჲთა, რაოდენ
უფროჲს აწ, და-რა-ვეგენით, ვცხონდეთ მაცხოვარებითა მისითა! |
11 |
და არა მარტო ამით, არამედ ღმერთითაც ვიქადით ჩვენი უფლის იესო ქრისტეს მიერ, ვისი
წყალობითაც გვეღირსა შერიგება. |
11 |
არა ესე ოდენ ხოლო, არამედ ვიქადითცა ღმრთისა მიმართ იესუ ქრისტეს მიერ უფლისა
ჩუენისა, რომლისაგან აწ დაგებაჲ ესე მოვიღეთ. |
12 |
ვინაიდან როგორც ერთი კაცის მიერ შემოვიდა ცოდვა ამ ქვეყნად, ცოდვის მიერ კი -
სიკვდილი, ისე სიკვდილიც გადავიდა ყველა კაცში, რადგანაც ყველამ სცოდა. |
12 |
ამისთჳს, ვითარცა-იგი ერთისა მის კაცისათჳს ცოდვაჲ სოფლად შემოჴდა და ცოდვისა ძლით
- სიკუდილი, და ესრეთ ყოველთა კაცთა ზედა სიკუდილი მოიწია, რომლითა ყოველთა
შესცოდეს. |
13 |
რადგან ცოდვა რჯულამდეც იყო ქვეყნად, მაგრამ თუ რჯული არ არის, ცოდვა არ
შეირაცხება. |
13 |
რამეთუ შჯულისა მოწევნადმდე ცოდვაჲ იყო სოფელსა შინა, ხოლო ცოდვად არად შერაცხილ
იყო თჳნიერ შჯულისა. |
14 |
თუმცა ადამიდან მოსემდე სიკვდილი სუფევდა მათზეც, რომელთაც ადამივით არ შეუცოდავთ,
ვინც არის მომავლის ხატი. |
14 |
არამედ სუფევდა სიკუდილი ადამისითგან ვიდრე მოსესადმდე და მათ ზედაცა, რომელთა-იგი
არა ეცოდა მსგავსად გარდასლვისა მის ადამისა, რომელი-იგი არს სახე მერმეთა მათ
ჟამთაჲ. |
15 |
მაგრამ მადლი ისე როდია, როგორც ცოდვა, ვინაიდან თუ ერთის შეცოდებით მრავალი
მოკვდა, მით უმეტეს, მადლი და ნიჭი ღვთისა, ერთი კაცის - იესო ქრისტეს მადლით,
მრავალსაც მოსჭარბდა სიუხვით. |
15 |
არამედ არა ვითარ შეცოდებაჲ და ეგრეთცა მადლი; რამეთუ უკუეთუ ერთისა მის შეცოდებითა
მრავალნი მოსწყდეს, რაოდენ უფროჲს მადლი იგი ღმრთისაჲ და ნიჭი იგი მადლითა მით
ერთისა მის კაცისა იესუ ქრისტესითა მრავალთა მიმართცა აღემატა! |
16 |
და არც ნიჭია როგორც მსჯავრი ერთი შემცოდის გამო, ვინაიდან მსჯავრი ერთის
შეცოდებისთვის - შესაჩვენებლად, ხოლო მადლი - მრავალი შეცოდების გასამართლებლად. |
16 |
და არა ვითარცა ერთისა შეცოდებულისათჳს ნიჭი იგი, რამეთუ საშჯელი იგი ერთისა მისგან
დასაშჯელად, ხოლო მადლი იგი მრავალთაგან შეცოდებათა განსამართლებელად. |
17 |
რადგან თუ ერთის შეცოდებით სიკვდილი სუფევდა ერთის მიერ, მით უმეტეს, მადლისა და
სიმართლის ნიჭის უხვად მიმღებნი იმეფებენ სიცოცხლეში ერთის - იესო ქრისტეს მიერ. |
17 |
რამეთუ უკუეთუ ერთისა მის შეცოდებითა სიკუდილი სუფევდა ერთისა მისგან, რაოდენ
უფროჲს, რომელნი-იგი უმეტესსა მას მადლისასა და ნიჭსა სიმართლისასა მიიღებენ
ცხორებასა შინა სუფევდენ ერთისა მისგან იესუ ქრისტესა. |
18 |
ვინაიდან, როგორც ერთი კაცის ურჩობით მრავალი გახდა ცოდვილი, ისე ერთი კაცის
მორჩილებით მრავალნი გახდებიან მართალნი. |
18 |
ვითარცა-იგი ერთისა მის შეცოდებისაგან ყოველთა კაცთა ზედა დასაშჯელად, ეგრეცა
ერთისა მის სიმართლისათჳს ყოველთა კაცთა ზედა განსამართლებელად ცხორებისა. |
|
|
19 |
რამეთუ ვითარცა-იგი ერთისა მის კაცისა ურჩებითა ცოდვილნი შემოჴდეს მრავალნი, ეგრეცა
ერთისა მის კაცისა მორჩილებითა მართალნი შემოვიდენ მრავალნი. |
19 |
რჯული კი შემდეგ შემოვიდა, რათა ემრავლა ცოდვას, ხოლო როცა იმრავლა ცოდვამ, მით
უფრო მომრავლდა მადლი, |
20 |
რამეთუ შჯული შორის შემოვიდა, რაჲთა განმრავლდეს ცოდვაჲ, და სადა-იგი განმრავლდა
ცოდვაჲ, მუნ უფროჲსად გარდაემატა მადლი, |
20 |
რათა, როგორც ცოდვა სუფევდა სიკვდილში, ასევე ყოფილიყო მადლის სუფევაც საუკუნო
სიცოცხლისათვის სიმართლის მეოხებით, ჩვენი უფლის იესო ქრისტეს მიერ. |
21 |
რაჲთა, ვითარცა-იგი სუფევდა ცოდვაჲ სიკუდილსა შინა, ეგრეცა მადლი სუფევდეს
სიმართლისა მიერ ცხორებად საუკუნოდ ქრისტეს იესუჲს მიერ უფლისა ჩუენისა. |