1 |
ეს არის დანაშაულის გამოსასყიდის წესი; ეს
წმიდათა წმიდაა. |
1 |
და ესე არს შჯული ვერძისაჲ მის, რომელი იყოს
ცოდვისათჳს: რამეთუ წმიდაჲ წმიდათა არს. |
2 |
სადაც აღსავლენი იკვლის, იმ ადგილზე უნდა დაიკლას
დანაშაულის გამოსასყიდიც და მისი სისხლი ირგვლივ მოესხუროს სამსხვერპლოს. |
2 |
ადგილსა მას, სადაცა დაკლიან ყოვლად დასაწველები იგი და
დაკლან ვერძი იგი ცოდვისაჲ წინაშე ღმრთისა და სისხლი მისი მოაპკურონ
ხარისხსა თანა საკურთხეველისასა. |
3 |
შესწიროს მისგან მთელი ქონი, დუმა და ქონი, რომელიც
შიგნეულს აფენია. |
3 |
და ცმელი მისი მოიღოს მისგან მუცლისა და ყოველივე ცმელი,
გარდაბურვილი შინაგან, და ყოველივე ცმელი, რომელ არს ნაწლევთაჲ. |
4 |
ორივე თირკმელი და ქონი, რომელიც მათ აკრავს, რომელიც
ფერდებზეა; მოაცალოს ქონის ფენა ღვიძლსა და თირკმლებს. |
4 |
და ორნი იგი თირკუმელნი და ცმელი იგი მათ ზედა, რომელ არს
ბარკალთაჲ, და ღჳძლის ყური იგი თირკუმლითურთ მოჰჴადოს. |
5 |
დაწვას ისინი მღვდელმა სამსხვერპლოზე საცეცხლო მსხვერპლად
უფლისათვის. ეს არის დანაშაულის გამოსასყიდი. |
5 |
და შეწიროს მღდელმან მან საკურთხეველსა ზედა ნაყოფად
სულად სულნელად ღმრთისა, რამეთუ ცოდვისაჲ არს. |
6 |
ყოველმა სამღვდელო მამაკაცმა ჭამოს იგი; წმიდა ადგილზე
ჭამონ. ეს წმიდათა წმიდაა. |
6 |
ყოველივე წული მღდელთაგანი ჭამდეს მას, ადგილსა წმიდასა
ჭამდენ მას, რამეთუ წმიდაჲ წმიდათა არს. |
7 |
ერთი წესი აქვს ცოდვის გამოსასყიდს და დანაშაულის
გამოსასყიდს: იგი ეკუთვნის მღვდელს, რომელიც მისი მეოხებით გამოითხოვს
შენდობას. |
7 |
ვითარცა-იგი ცოდვისაჲ, ეგრეცა ბრალისაჲ შჯული ერთისა
მათგანისა: მღდელისა, რომელმან ყოს ლხინებაჲ, მისა იყავნ იგი. |
8 |
აღსავლენის ტყავი ეკუთვნის მღვდელს, რომელიც სწირავს
აღსავლენს. |
8 |
მღდელი იგი, რომელი შესწირვიდეს მსხუერპლსა მას კაცისასა,
ტყავი იგი ყოვლად დასაწველისაჲ მის, რომელი მან შეწიროს, მისაცა იყოს. |
9 |
ყოველი საძღვნო შესაწირავი, რომელიც ცხვება თონეში და
ყველაფერი, რაც მაყალზე ან ტაფაზე მზადდება, ეკუთვნის მღვდელს, რომელიც
სწირავს მას. |
9 |
და ყოველივე შესაწირავი, რომელი იქმნეს თორნესა და
ყოველივე, რომელი იქმნეს ლანძუსა, გინა ტაპაკსა, მღდელისა მის შემწირველისა
იყოს იგი. |
10 |
ყოველი საძღვნო შესაწირავი, ზეთში აზელილი თუ მშრალი
ყველას ეკუთვნის აარონიანთაგან, როგორც ერთს, ისე მეორეს. |
10 |
და ყოველივე შესაწირავი ქმნილი ზეთითა, გინა უქმნელი ზეთითა, ყოველთავე
კაცად-კაცადისა სწორად. |
11 |
ეს არის წესი სამადლობელი მსხვერპლისა, რომელსაც სწირავს
კაცი უფალს. |
11 |
ესე არს შჯული შესაწირავისა ცხორებისაჲ, რომელი შეწიროს
ღმრთისა. |
12 |
თუ მადლობისთვის სწირავს, უნდა შესწიროს ზეთში აზელილი
უსაფუარო ნამცხვრები, ზეთწაცხებული უფუარი კვერები, გამტკიცული ფქვილი და
ზეთში აზელილი. ნამცხვრები. |
12 |
უკუეთუ ქებისათჳს შესწირვიდე მას და შეწიროს მსხუერპლსა
მას ზედა ქებისასა პურნი სამინდოჲსაგან შესუარული ზეთითა და ლელანგოჲ
უცომოჲ, ცხებული ზეთითა, და სამიდოჲ აღდგინებული ზეთითა, |
13 |
საფუარიან ნამცხვრებთან ერთად შესწიროს თავისი შესაწირავი
თავის სამადლობელ მსხვერპლთან ერთად. |
13 |
პურთა თანა ცომოვანთა შეწიროს შესაწირავი იგი მისი
მსხუერპლსა მას ზედა ქებისასა. და მოართუას მისგანი თითოჲ ყოვლისა ამისგან
შესაწირავისა მისისა ნაყოფად პირველად უფალსა ღმერთსა. |
14 |
ერთი ნაწილი თითოეული შესაწირავიდან უფლისადმი
აღსამართავი იყოს. იგი ეკუთვნის მღვდელს, რომელიც ასხურებს სამადლობელის
სისხლს. |
14 |
მღდელმან მან, რომელმან აპკუროს სისხლი იგი ცხორებისაჲ,
მისა იყოს იგი და მსხუერპლი იგი და ჴორცი ქებისა ცხორებისა მისავე იყოს |
15 |
სამადლობელის ხორცი შეწირვის დღეს უნდა შეიჭმოს;
დილისთვის არ უნდა დარჩეს. |
15 |
და რომელსა დღესა შეწიროს იგი, შეჭამოს, არა დაუტეონ იგი
განთიადმდე. |
16 |
თუ მისი შესაწირავი აღთქმული ან ნებაყოფლობითი
მსხვერპლია, შეწირვის დღეს შეიჭმება იგი; რაც მორჩება, მეორე დღესაც
შეიძლება შეიჭამოს. |
16 |
და უკუეთუ აღთქმით, გინათუ ნეფსით შეწიროს მსხუერპლი
მისი, რომელსაცა დღესა შეწიროს მსხუერპლი იგი მისი, შეჭამონ ხვალისაგანცა. |
17 |
მსხვერპლის ხორციდან რაც მესამე დღეს მორჩება, ცეცხლში
უნდა დაიწვას. |
17 |
შესაწირავისაჲ, რომელი დაშთეს მესამედ დღედმდე, ცეცხლითა
დაიწუეს. |
18 |
თუ სამადლობელი მსხვერპლის ხორციდან მესამე დღეს შეჭამს,
არ იქნება სათნო: არაფრად ჩაეთვლება მის შემწირველს, სიბილწე იქნება ეს და
ცოდვა დაეკისრება მის მჭამელს. |
18 |
უკუეთუ ჭამით ჭამოს დღესა მას მესამესა ჴორცისა მისგანი,
არა შეიწირა იგი, რამეთუ შეგინება არს, ხოლო კაცმან, რომელმან ჭამოს
მისგანი, ცოდვაჲ მოიღოს თავისა თჳსისა. |
19 |
ხორცი, რომელიც რამე უწმიდურს მიეკარა, არ იჭმევა,
ცეცხლში უნდა დაიწვას. ვინც განწმენდილია, იმას შეუძლია შეჭამოს. |
19 |
და ჴორცსა, რომელმან შეახოს ყოვლისა არაწმიდებისასა, არა
იჭამოს, ცეცხლითა დაიწონ! ყოველი არაწმიდაჲ ჭამდეს ჴორცსა. |
20 |
თუ ვინმე უწმიდურობაში შეჭამს უფლის სამადლობელ
მსხვერპლის ხორცს, უნდა მოიკვეთოს თავისი ხალხიდან. |
20 |
ხოლო კაცმან, რომელმან ჭამოს ჴორცისაგან შესაწირავისა
ცხორებისაჲ, რომელ არს ღმრთისა, არაწმიდებაჲ მისი მის ზედაცა იყოს,
წარწყმდეს სული იგი ერისაგან თჳსისა. |
21 |
თუ ვინმე უწმიდურს რასმე შეეხება, იქნება ეს ადამიანის
უწმიდურება, უწმიდური პირუტყვი, გინა რაიმე უწმიდური ქვემძრომი, და შეჭამს
უფლის სამადლობელი მსხვერპლის ხორცს, უნდა მოიკვეთოს თავისი ხალხიდან. |
21 |
და კაცი, რომელი შეეხოს საქმესა არაწმიდასა,
არაწმიდებითგან კაცისაჲთ, გინა თუ ოთხფერჴთა არაწმიდათა, გინა საძაგელსა,
ყოველსა არაწმიდასა და ჭამოს შესაწირავისაგან მის ჴორცისა ცხოვრებისა,
რომელ არს უფლისა, წარწყმდეს კაცი იგი ერისაგან თჳსისა. |
22 |
ელაპარაკა უფალი მოსეს და უთხრა: |
22 |
და ეტყოდა უფალი მოსეს და ჰრქუა: |
23 |
უთხარი ისრაელიანებს: არ ჭამოთ არც ხარის, არც ცხვრის, და
არც თხის ქონი. |
23 |
ეტყოდე შენ ძეთა ისრაჱლისათა და არქუ: ყოველივე ცმელი
ზროხათაჲ და ცხოვართაჲ და თხათაჲ არა ჰჭამოთ! |
24 |
ლეშის ქონი და ნამხეცავის ქონი შეიძლება გამოიყენოთ ყველა
საქმეში, ჭამით კი არ ჭამოთ. |
24 |
და ცმელი მკუდრისაჲ და ნამჴეცავისაჲ არა ემსახუროს
ყოველსა საქმესა, ჭამით არა იჭამოს. |
25 |
რადგან ვინც შეჭამს პირუტყვის ქონს, რომელიც შეწირულია
საცეცხლოდ უფლისადმი, უნდა მოიკვეთოს თავისი ხალხიდან. |
25 |
ყოველმან რომელმან ჭამოს ცმელისა ცხოვართაგან, რომელთა
შესწირვიდეთ მსხუერპლად ღმრთისა, წარწყმდეს კაცი იგი, რომელმან ჭამოს
ერისაგან თჳსისა. |
26 |
არსად არ ჭამოთ თქვენს საცხოვრებლებში არავითარი სისხლი,
არც ფრინველისა და არც პირუტყვისა. |
26 |
ყოველი ესე სისხლი არა ჰჭამოთ ყოველსავე სამკჳდრებელსა
თქუენსა მფრინველისაჲთგან ვიდრე საცხოვართამდე. |
27 |
ყველა, ვინც კი შეჭამს რაიმე სისხლს, უნდა მოიკვეთოს
თავისი ხალხიდან. |
27 |
ყოველმან კაცმან, რომელმან ჭამოს სისხლი, წარწყმდეს სული
იგი ერისაგან თჳსისა. |
28 |
ელაპარაკა უფალი მოსეს და უთხრა: |
28 |
და ეტყოდა უფალი მოსეს და ჰრქუა: |
29 |
უთხარი ისრაელიანებს: უფლისადმი სამადლობელი მსხვერპლის
შემწირველმა მიუტანოს თავისი შესაწირავი უფალს სამადლობელი მსხვერპლიდან. |
29 |
ეტყოდე შენ ძეთა ისრაჱლისათა და არქუ: რომელი შესწირვიდეს
მსხუერპლსა ცხორებისასა ღმრთისა, მოართუის შესაწირავი იგი მისი ღმერთსა
მსხუერპლისაგან ცხორებისა. |
30 |
საკუთარი ხელით მიუტანოს უფალს საცეცხლო მსხვერპლი: ქონი
მკერდთან ერთად მიუტანოს, რომ შეარხიოს მკერდი შესარხეველ მსხვერპლად უფლის
წინაშე. |
30 |
ჴელითა თჳსითა მოართუას ნაყოფი იგი მისი ღმერთსა: ესე
არს, ცმელი მკრდისაჲ და ღჳძლის ყური. მოართვას იგი, რათა დადვას
დასადებელად წინაშე ღმრთისა. |
31 |
დაწვას მღვდელმა ქონი სამსხვერპლოზე, მკერდი კი აარონისა
და მისი შვილებისაა. |
31 |
და შეწიროს მღდელმან ცმელი იგი საკურთხეველსა ზედა და
მკერდი იგი იყოს აჰრონისა და ძეთა მისთა. |
32 |
მარჯვენა ბეჭი თქვენი სამადლობელი შესაწირავიდან მიეცი
მღვდელს აღსამართავად. |
32 |
და მჴარი იგი მარჯუენე მისცეთ შესაწირავისათჳს მღდელსა
მას შესაწირავთაგან ცხორებისა თქუენისათა. |
33 |
ვინც სამადლობელი მსხვერპლის სისხლს და ქონს სწირავს
აარონიანთაგან, მას ეკუთვნის წილად მარჯვენა ბეჭი. |
33 |
რომელი შესწირვიდეს სისხლსა მას ცხორებისასა და ცმელსა,
ძეთაგანი აჰრონისთაჲ, მისა იყოს მჴარი იგი მარჯუენე ნაწილად. |
34 |
რადგან შესარხეველი მკერდი და აღსამართავი ბეჭი
გამოვართვი ისრაელიანებს მათი სამადლობელი მსხვერპლიდან და დავუწესე აარონს
და მის შვილებს სამარადისო არჩივად ისრაელიანთაგან. |
34 |
რამეთუ მკერდი იგი დაგებისაჲ და მჴარი იგი შესაწირავისაჲ
მოვიღე ძეთაგან ისრაჱლისათა მსხუერპლთაგან ცხორებისა თქუენისათა და მივეც
იგი აჰრონს და ძეთა მისთა შჯულად საუკუნედ ძეთაგან ისრაჱლისათა. |
35 |
ეს არის წილი აარონისა და წილი მისი შვილებისა უფლისადმი
შეწირული საცეცხლოდან მას შემდეგ, რაც წარდგენილ იქნენ ისინი სამღვდელოდ
უფლის წინაშე; |
35 |
ესე არს ცხებაჲ აჰრონისი და ცხებაჲ ძეთა მისთაჲ
შესაწირავთაგან ღმრთისათა დღესა მას, რომელსა მოიყვანნა იგინი მღდელობად
ღმრთისა, ვითარცა-იგი ამცნო ღმერთმან მიცემად მათა |
36 |
რომელიც დააწესა უფალმა მათთვის მისაცემად ისრაელიანთაგან
მათი ცხების დღეს. ეს არის სამარადისო წესი მათ თაობებში. |
36 |
დღესა მას, რომელსა ეცხო მათ ძეთაგან ისრაჱლისათა, შჯულად
საუკუნედ ნათესავსა შორის მათსა. |
37 |
ეს არის რჯული აღსავლენისთვის, საძღვნოსთვის, ცოდვისთვის,
დანაშაულისთვის, ხელავსებისთვის და სამადლობელი მსხვერპლისთვის, |
37 |
ესე არს შჯული ყოვლად დასაწუელთაჲ მათ და შესაწირავთაჲ და
რომელ ცოდვათათჳს არნ და ბრალისათჳს და სრულებისათჳს და მსხუერპლთათჳს
ცხორებისა. |
38 |
რომელიც დაუწესა უფალმა მოსეს სინაის მთაზე, როდესაც
უბრძანა ისრაელიანებს სინაის უდაბნოში მსხვერპლი შეეწირათ უფლისათვის. |
38 |
ვითარცა ამცნო ღმერთმან მოსეს მთასა სინასა დღესა მას,
რომელსა უბრძანა ძეთა ისრაჱლისათა შეწირვად მათა მსხუერპლები მათი წინაშე
ღმრთისა უდაბნოსა მას სინაჲსასა. |